ANTRŲ RANKŲ MADA šiandien ir rytoj - TEXTALE

ANTRŲ RANKŲ MADA šiandien ir rytoj

Skaičiuojama, kad šiandien pasaulyje tiek drabužių, kiek jų pakaktų aprengti 6 ateinančias kartas! Pabandykime įsivaizduoti pokyčius gamyboje ir vartojime, jeigu bent pusę šiuo metu esančių daiktų ir medžiagų pavyktų susigrąžinti pakartotiniam naudojimui, o likusi dalis grįžtų kaip žaliava naujų produktų gamybai (!).

Ekologinis pėdsakas #ecofootprint

Mados industrija atsakinga už 10% CO2 emisijų. Vis tik, mes sprendžiame, kiek, kaip dažnai, ką ir iš kur pirkti, tad esame ne mažiau atsakingi.

Pasaulinės internetinės drabužių prekybos platformos ThredUp duomenimis, renkantis dėvėti drabužį iš antrų rankų, daikto naudojimo laikas prailginamas vidutiniškai 2 metams, taip sumažinant drabužio anglies dioksido, geriamojo vandens sąnaudų ir atliekų susidarymo pėdsaką 82%!

Internetinės dalinimosi platformos #onlinesecondhand

Ir tikrai galime pasidžiaugti pokyčiais, kurie jau vyksta vartojimo modeliuose. Vis didesnė vartotojų dalis, kurdami savo stilių, nebekreipia reikšmingo dėmesio į tai, drabužis naujas ar jau kažkada dėvėtas. Analitikų teigimu, aprangos iš antrų rankų prekybos rinka taps lyderiaujančia dar iki 2029 m. pabaigos!

Prognozuojama, kad, nepaisant bendro ekonomikos nuosmukio, internetiniai dėvėtos aprangos pardavimai 2019-2021 m. laikotarpiu augs 69%. Tuo tarpu, tradicinis mažmeninės prekybos sektorius trauksis 15%. Dešimtmečio pabaigoje vad. #secondhand prekybos apimtys sieks 80 mlrd. JAV dolerių ir beveik dvigubai viršys greitos mados prekybos rodiklius. Perpardavimų internetinėse dalinimosi platformose dalis 2029 m. sudarys 44 mlrd. JAV dolerių, tradicinė prekyba – 36 mlrd. JAV dolerių. Plačiau apie tai skaitykite @thredUp 2020 m. ataskaitoje.

Sumanių vartotojų karta #smartcommunity

Ne mažiau svarbu tai, kad pandemijos metu vartotojai pagaliau atsigręžė į tvarios mados prekės ženklų produkciją! Jei negebate gaminti tvariai, t.y. to, kas kokybiška, tikrai reikalinga ir gimsta, neperžengiant aplinkos ir socialinių normų ribų, negaminkite išvis,- įsitikinę Z kartos atstovai, kuriems atliekų daugiau nereikia! Tyrimai išties rodo, kad naudotų prekių prekybos tendencijose svarbiausius pokyčius jau lemia 23 m. bei jaunesni vartotojai. Šie žmonės laisvi nuo stigmų dėvėtiems daiktams, tad renkasi taupyti – aplinkos resursus ir savo pinigus.

Pasaulinės mados prekių paieškos platformos Lyst duomenimis, nuo 2019 m. stebimas ypač didelis tvarumą apibūdinančių raktinių žodžių skaičiaus vartotojų paieškose augimas. Lygiagrečiai tokių žodžių kaip “resale”, „second hand” ir “preloved”, ženkliai auga susidomėjimas tvarių audinių – tencelio, organinės medvilnės, perdirbtų pluoštų alternatyvomis.

Remiantis naujausia platformos Vestiaire Collective 2020 m. ataskaita, per pastaruosius kelis pandemijos mėnesius tikrai ženkliai išaugo atsakingų ir ekologiškų prekės ženklų pardavimai. „Smart Side of Fashion” sąraše minimi populiariausiais tvarios mados prekės ženklais tapę „Stella McCartney” (+42%), „Ganni” (+ 47%), „Veja“.

Ir ypač svarbu pažymėti, kad pagrindiniu visų vykstančių pokyčių varikliu šiandien vienbalsiai tituluojamos sąmoningėjančios vartotojų bendruomenės!

Tai štai, kaip šiandien sukasi pasaulis! 🌍

Jungiame ir mes pavasario režimą: atnaujiname komiso ir lojalumo politikas, grįždami su daugiau galimybių jums toliau dalintis!

👉 Dovanodami daiktus TEXTALE, tampate mūsų bendruomenės dalimi, mainais gaudami nuolatinę 10% draugų nuolaidą!

👉 Norite parduoti? KOMISO paslauga grįžta! Daugiau informacijos rasite https://textale.lt/komisinis/. Dėl detalių klauskite žinute Fb arba labas@textale.lt.

Lai daiktai keliauja iš rankų į rankas! DOVANOK. PIRK. PARDUOK. KEISK PASAULĮ!

Jeigu kažko ieškai, patikrink https://textale.lt – ar ten nėra tų, kurie ieško TAVĘS.

Foto: @Emilija Capaitė

Modelis/ stilius: @Greta Veronika Ca

TEXTALE, 2021 m. vasaris

Parašykite komentarą